vineri, 25 ianuarie 2013

Software pentru grafica 3D

Pentru că fiecare dintre ne-am minunat măcar odată admirând grafica jocurilor pentru calculator, sau fie numai un wallpaper ceva mai deosebit, haideţi să aflăm cui datorăm de fapt miracolul, exceptând munca graficianului, care nu-i deloc neglijabilă, aş spune chiar primordială.

Revenind la programele cu sprijinul cărora graficieni talentaţi creează imaginile uimitoarei lumi virtuale, iată câteva titluri, în caz că sunteţi tentaţi în a le călca pe urme, realizând propriile
capodopere 3D. Având în vedere că există numeroase programe pentru grafica tridimensională voi încerca să fac referire la acestea funcţie de dezvoltator şi evident fără pretenţia de a epuiza subiectul, mult prea vast de altfel.

Să trecem în revistă, pentru început, produsele oferite de Autodesk, considerat (deloc gratuit) ca fiind lider de piaţă pe acest sector al graficii 3D, precum de altfel şi pentru programele de proiectare asistată, generic numite CAD, dar acestea nu fac subiectul prezentei discuţii. Cele mai cunoscute programe pentru grafica 3D ale acestui producător sunt: MAYA, 3D STUDIO MAX. Lista cuprinzând toate produsele companiei americane, o găsiţi la: adresa

Industria de software destinat graficii 3D nu se rezumă doar la ahicunoscuta companie americană, există o sumedenie de alţi producători. Astfel, Daz 3D, vine cu programele: Genesis, Bryce, Carrara, DAZ Studio, Hexagon, New Tek deţine produsul LightWave 3D, iar Robert McNeel & Associates, aduce Rhino 3D, un excelent program de grafică 3D. Un alt produs din categoria progamelor pentru grafică vine de la defucta companie Caligari Corporation, purtând numele TrueSpace şi are incomensurabilul avantaj de a fi freeware, putându-se descărca gratuit de la: adresa.

Desigur, dacă doriţi să acumulaţi noi cunoştinţe, ori să aprofundaţi subiectul şi de ce nu să deveniţi un adevăarat maestru în prelucrarea grafică, există o seamă de tutoriale care să vă îndrume pe căile uneori anevoioase ale graficii tridimensionale. Iată câteva link-uri utile în acest sens:


2 comentarii:

  1. Eu as comenta, da' nu stiu limbi de-astea straine!:) Tot ce stiu eu in IT e click si dublu click! Si ce are mai mult de doua butoane e deja prea complicat pentru mine...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum zilele trecute am dat peste nişte pagini de artă digitală, de care m-am minunat, am căutat cu ce se pot face asemenea minunăţii.... Am găsit... am şi descărcat 2 din aceste programe... recunosc că mă uit la ele ca mâţa-n calendar... dar poate în timp reuşesc măcar ceva de gen "artă naivă" ;)

      Hai că eşti modestă, auzi mai mult de 2 butoane... păi şi aragazul are 5 şi până şi eu, anti-talent la bucătărie mă descurc :))

      Ștergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.