duminică, 18 noiembrie 2012

De ce blog?

În afară de influenţele exterioare care m-au determinat să creez şi să editez acest blog (citiţi Articol de debut, pentru edificare, aceia care au comis-o deja, stiu despre ce vorbesc) există desigur şi motive interioare care au contribuit (mai abitir chiar decât primele) la părăsirea conştientă a spaţiului "singurătăţii" autoasumate până nu demult şi "dislocarea" mea din cercul discuţiilor restrânse între prieteteni, pentru a mă alătura cu entuziasm comunităţii virtuale.

Tocmai despre aceste motivaţii aş dori să vă scriu aici pe blog. Probabil, cea mai puternică dintre ele, s-a născut odată ce am conştientizat una dintre părţile cele mai benefice a prezenţei online, anume, posibilitatea exprimării propriilor idei, concepţii ori păreri despre varii şi infinite subiecte, unui spectru larg de persoane, fiecare cu propriile idei, păreri şi concepţii, diferite sau apropiate de ale mele. De aici, pe cale de consecinţă, apare un alt motiv de a face blog, şi anume, posibilitatea de a-mi compara optica referitoare la diverse subiecte şi de a evalua valoarea sau uitilitatea, respectiv non-valoarea acesteia. Cu alte cuvinte, am ocazia unică de a intra în contact cu o multime de oameni, fiecare cu felul său de fi, mai apropiat sau nu de propria mea personalitate, iar de aici, împărtăşindu-ne ideile apare posibilitatea de evoluţie, de acumulare, de cernere a binelui de rău.

Desigur, mai există şi alte motivaţii de a scrie, probabil nenumărate, dar am să mă opresc la câteva care-mi trec acum prin minte. Blogul poate fi o modalitade de defulare a propriilor frustrări întâlnite frecvent în societate şi de ce nu chiar pe cele ale cititorilor, de asemenea se pot iniţia discuţii mai mult sau mai puţin colocviale despre aproape orice, prin simpla postare a unui scurt post prin care lansezi o "provocare" la comentarii pentru cei care te citesc. Un alt motiv pentru care acest blog merită să existe (cel puţin în viziunea proprie) este posibilitatea benefică cel puţin din punct de vedere emoţional, psihic (dacă vreţi), de a-mi forma un micro-univers în spaţiul virtual, pe care să-l consider o a II-a mea casă unde mă pot refugia de tumultul vietii cotidiene, ori de a-mi colora cenuşiul prezentului ce mă împresoară uneori aici pe mioritice plaiuri, de a găsi fie şi vremelnic pacea şi liniştea interioară de care, măcar uneori, toţi simţim imperios nevoia. Nu în ultimul rând (n-aş vrea să vă par lipsit de modestie), scriind acest blog, apare bucuria de a face ceva util pentru voi, cititorii mei, prin umila mea încercare a vă supune atenţiei articole mai elaborate sau doar scurte posturi, ce ating teme de actualitate, sociale, politice, literare, filosofice, IT, timp liber, etc.

În nota ultimului motiv expus anterior, aştept şi aş aprecia contribuţia voastră, prin comentarii, care îmi pot indica potenţiale subiecte ce v-ar stârni interesul şi pe care le-ati dori dezbătute în paginile acestui blog.

Mulţumiri pentru fidelitatea dvs., vă consider deja "de-ai casei", din moment ce vă am drept oaspeţi cititori, ajunşi, iată, la cel de-al treilea articol personal postat pe acest blog.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.