duminică, 9 decembrie 2012

Berea şi japonezii

Duminică fiind m-am gândit să scriu despre un subiect lejer şi pentru că tot se apropie sărbătorile de iarnă, mese îmbelşugate, stropite cu diverse sortimente de băuturi cu sau fără alcool, să vorbim puţin despre bere. Da, ştiu este o licoare mai nimerită pentru sezonul estival, dar uite ce ne zic nouă (bărbaţilor cu precădere), cercetătorii japonezi.

Aşadar, am aflat că berea ne fereşte de viruşi,
iată deci legătura cu anotimpul prezent şi vremea care tocmai începe să aducă cu o iarnă adevărată. Prin urmare, adio viruşi, gripă, pneumonii şi restul afecţiunilor specifice perioadei în care ne aflăm.

Citind articolul până la final veţi afla inconvenientul (da există, nimic nu e perfect) acestui tratament preventiv, aceeaşi oameni de ştiinţă ni-l devoalează, exemplificând că pentru eficienţă ar fi necesare 30 de doze de 0,35 litri, undeva pe la 10 litri, adică vreo 20 sticle obişnuite de 0,5 litri. Eh, pentru mine, care nu sunt mare consumator de bere şi o prefer totuşi berea neagră, este o sarcină imposibil de realizat.

Prin urmare dacă observ un început de răceală, contratac cu armamentul defensiv clasic, parasinus (fostul paracetamol) şi apirină. Tactica defensivă pentru prevenire, cel puţin pentru mine, rămâne pe mai departe usturoiul, existând suficiente metode de anihilare a efectelor secundare asociate acestuia.

Acum că m-am şi v-am lămurit cu ce se mai ocupă uneori cercetătorii, fie ei japonezi, să tragem concluzia pentru un final apoteotic. Vinul, de casă sau provenind de la celebrele podgorii autohtone, ţuica, palinca sau pentru cei mai cu ştaif, coniac, brandy, whisky sau scotch, rămân băuturile recomandate (pentru cei care au peste 18 ani), deoarece se beau cu moderaţie (nefiind necesare cele 30 de doze eficace din cazul berii) şi fie vorba între noi savoarea este incomparabilă.

Apropo, aţi făcut deja aprovizionarea, mâine-poimâine vine Crăciunul şi imediat Anul Nou. Dacă nu grăbiţi-vă că se cumpără în draci, tocmai am fost ieri la cumpărături şi nu-mi imaginam aşa înghesuială, (o fi fost din cauza prognozei meteo), dar asta-i altă poveste.

2 comentarii:

  1. Dupa logica asta berea cu lamaie, singura pe care o consum eu ,e de doua ori mai eficienta, ca are si vitamina C!:)) Hai ca ma duc sa mai iau o doza, ca am cam stranutat azi...

    RăspundețiȘtergere
  2. Parasinus sau tuica fiarta, ambele au eficienta superioara berii fie ea si cu lamaie ;)

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.