miercuri, 6 martie 2013

Blogul în haine noi

Ştiu că titlul sună oarecum superfluu, doar se vede că într-un final am schimbat şablonul blogului. Merită totuşi să repet, de fapt, nu pot să nu mă laud în târg cu reuşita redescoperirii apei calde, a roţii şi evident a temelor pentru blog. Ce dacă mi-au fost necesare vreo 3 luni până să reuşesc să mă prind cum stă treaba asta, simplă pentru mulţi, complicată (cum s-a văzut) pentru alţii,
(refuz să cred că sunt singurul atât de încuiat).

Acum să vă povestesc peripeţiile prin care am trecut până a ajunge să modific înfăţişarea blogului. În primul rând, fiindcă îmi era puţin teamă să nu comit pagube iremediabile, am creat un blog nou pentru teste. Apoi am luat la rând şabloanele implicite din blogspot şi pentru că nu eram întru totul mulţumit de ofertă am căutat alternative, se-ntelege pe google. Am găsit o sumedenie de adrese de unde se pot descărca magicele şabloane, cele mai bogate fiind următoarele: Btemplates, AllBlogTools, TemplatesForBlogspot şi Bietemplates.

Am descărcat vreo 50 de modele, pentru ca mai apoi să purced a le testa metodic, unul după altul, preţ de câteva ceasuri bune. Eh, după toată munca asta de chinez bătrân, am aflat că numai cine nu munceşte nu are eşecuri. În pofida faptului că, acolo de unde le-am descărcat arătau OK, cu totul altfel stăteau lucrurile în cruda realitate a propriului blog. După ce încărcam şablonul observam că ceva nu se potriveşte, ba nu se încadra în limite, ba se suprapuneau litere sau widgeturi, tot felul de inadvertenţe ce duceau la imposibilitatea folosirii temei respective. Doamne şi ce mă mai bucurasem că voi avea de unde alege… Aş fi putut schimba şablonul săptămânal, timp de un an de-acum încolo.

Prin urmare, am revenit la temele implicite din Blogger, am căutat ceva mai puţin sofisticat, am umblat pe la paleta de culori, iar rezultatul, voila… minunăţia asta, de-ţi vine să spargi pupi ecranul. Glumesc…, totuşi, m-am felicitat uitându-mă în oglindă, nu mult să nu mă doară capul de la deochi. Lăsând glumele, mă declar fericit şi mulţumit de aspectul estetic, dar sunt conştient că mai trebuie mobilat niţel. Nişte widgeturi sau gadgeturi (încă nu m-am lămurit care este terminologia corectă), îl vor aduce mai aproape de perfecţiunea închipuită de mine.

Ah, încă ceva, bucuria mea este împărtăşită de încă cel puţin două persoane, cititoare a blogului de faţă, Adelina şi Antonela. Ambele mi-au cerut să fac ceva în privinţa cromaticii blogului. Am înţeles că nu e tocmai placut, după ce citeşti câteva minute, să pleci din întunecimea Purgatoriului lui Dante şi să dai piept (ochii) cu luminozitatea orbitoare a albului din restul lumii virtuale. Presupun că mare vă este bucuria, doamnelor, acum că nu mai vedeţi negru în faţa ochilor. Eh, şi uite aşa, mai cumulez un motiv de mulţumire şi bucurie sufletească, am evitat trimiterea prematură la oftalmolog a unora (măcar doi, cu certitudine) dintre cititorii mei fideli.

Acestea fiind spuse, aşteptaţi-vă la schimbări pe acest blog, acum că am prins gustul. Periodic o "zugrăveală" nouă, mai o "mobilă", un "covor", ici colo o "plantă", un "electrocasnic", mă rog, chestii de amenajări interioare, asta fiindcă tot se spune că blogul este o a doua casă (virtuală).

Aştept păreri, critici, mai ales laude ;-)

6 comentarii:

  1. În sfârşit,lumină! Nu toţi putem fi Dumnezeu, să facem lumină din prima...zi! Da, ce să spun, îmi muşc limba, dar trebuie să te felicit pentru alegerea făcută. Ţi-ai instalat primăvara pe blog.(:D) Să spun că mi-ar fi plăcut şi cred că este cel mai potrivit, contrastul de negru-alb(caractere negre pe fond alb). Dar e bine şi aşa, nuanţa de gri e acceptabilă. Adevărat că mai ai nevoie de câteva widget-uri(dar alege odată între widget-uri sau gadgeturi,decide între aplicaţiile software sau dispozitivele tehnologice). Un cunoscător în domeniu să mă contrazică.
    Nu cred că a schimba tema foarte des, face bine blogului. O anumită stabilitate, chiar tematică, conferă blogului unicitatea de care are nevoie. Amu', numa' fereşte-te de roz şi buruieni.
    Şi, încă ceva, deja port ochelari. Dar nu din cauza blogului tău:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Observ că ai luat în serios îndemnul meu din finalul articolului. Mulţumesc pentru laude. ;)
      M-am ferit de contrastul scrisului negru pe alb, tocmai fiindcă albul curat, sclipitor de zăpadă, este cam la fel de obositor precum negrul (cel puţin pentru mine, ba chiar îmi provoacă migrene). De fapt doream o nuanţă de vernil, dar văd că bate mai mult spre gri.
      Acum doar n-o să schimb tema săptămânal, presupun că după o serie de experimente mă potolesc. Nicio grijă referitor la roz şi teme florale/horticole.
      Despre tematică, ce să zic, nici cele scrise până acum nu se încadrează într-una anume, abordez teme diverse, funcţie de dispoziţia de moment, prin urmare mai degrabă haos decât stabilitate... Da' până la urmă din haos a apărut ordinea :D

      Ștergere
  2. Chiar daca nu ti-am spus nimic, imi displacea total vechea tema.
    Asta arata bine asa ca ai grija ce widgeturi alegi ca sa nu o aglomerezi prea tare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Era mai bine să te alături "vocilor" protestatare" (cât pe ce să scriu protestante :D), poate mă mişcam mai repede..., vorba aia: VOX POPULI VOX DEI ;)

      Nicio grijă cu widgeturile (deci aşa le cheamă, gadgetul e altceva, am priceput :D), blogroll, eventual ultimele comentarii şi 1,2 din cele 28 (parcă) default, la suplimentare sunt sute, nici nu îndrăznesc să mă uit că-mi prin urechile.

      Mă bucur că aspectul actual, este mai estetic, din ce zice lumea pe aici :))

      Ștergere
  3. Asa da,frate!
    Ave, Cezar Centurion!
    Si verdele imi place, e foarte de sezon, pare o zeama de spanac diluata, plina de vitamine!:)) Zau, chiar imi place!(o floricica, un trifoias ceva?:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. BINE! La vara GALBEN, toamna RUGINIU, iar iarna ALB IMACULAT (clar eu nu intru 3 luni pe blog :D să vă răspund, de scris da, însă fără (pre)vizualizare)

      Sunt fericit să împart din vitaminele blogului :)) Totuşi cine aduce leguma preferată, cotlet de porc? :D

      Ave Adelina, morituri te salutant! ;)

      Ștergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.